Homo Sacer

Περιγραφή
Στο αρχαϊκό ρωμαϊκό δίκαιο είναι ξεκάθαρος ο ρόλος του Homo sacer όπως και η σημασία του για τη δόμηση της κυριαρχίας και της βιοπολιτικής. Πρόκειται για μια φιγούρα στην οποία αποτυπώνεται για πρώτη φορά η παράδοξη σχέση εξουσίας/κυριαρχίας και απλής βιολογικής ζωής. Γιατί αυτός ο χαρακτήρας παρουσιάζει τόσο ενδιαφέρον; Μα γιατί πρόκειται για κάποιον που ενώ η κοινότητα τον έχει κρίνει για κάποιο έγκλημα, εντούτοις δεν τον καταδικάζει με τους συνηθισμένους τρόπους, αλλά του αποδίδει μια ιερότητα που απαγορεύει μεν τη θυσία του, επιτρέπει όμως σε οποιοδήποτε άλλο μέλος της κοινότητας να τον σκοτώσει χωρίς τον κίνδυνο τιμωρίας. Πρόκειται επομένως για μια ζωή στο όριο, ή καλύτερα για μια παράδοξη ύπαρξη που ανοίγεται στην ανυπαρξία, για το ίδιο το μεταίχμιο μεταξύ ζωής και θανάτου.
Πολύ σχηματικά θα λέγαμε ότι βασικό θέμα του βιβλίου αποτελεί ο τρόπος με τον οποίο εμφανίζεται και εδραιώνεται η βιοπολιτική, δηλαδή η πολιτικοποίηση της ζωής στο απλούστερο βιολογικό της επίπεδο, η αυξανόμενη συμπερίληψη της φυσικής «γυμνής ζωής» του ανθρώπου στους μηχανισμούς και τους υπολογισμούς της εξουσίας. Ακολουθώντας το νήμα της συστατικής σχέσης μεταξύ γυμνής ζωής και κυρίαρχης εξουσίας, από τον Αριστοτέλη μέχρι το Άουσβιτς, από το Habeas corpus μέχρι τις διακηρύξεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, με το «Homo sacer» ο Αγκάμπεν προσαθεί να αποκωδικοποιήσει τα αινίγματα -πρώτα απ’ όλα τον φασισμό και τον ναζισμό- που ο 20ός αιώνας έθεσε στον ιστορικό λόγο.Ο Giorgio Agamben διδάσκει φιλοσοφία στο Ινστιτούτο αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου της Βενετίας. Έχει διδάξει φιλοσοφία στο παρελθόν σε πολλά πανεπιστήμια του κόσμου, συμπεριλαμβανομένου και του Διεθνούς Κολεγίου της Φιλοσοφίας στο Παρίσι. Εδώ και δεκαετίες είναι ο επιμελητής της ιταλικής έκδοσης των Aπάντων του Walter Benjamin. Ο Agamben υπήρξε μαθητής του Martin Heidegger την δεκαετία του 1960 και συνοδοιπόρος με την σκέψη, μεταξύ άλλων, των Guy Debord, Gilles Deleuze, Michel Foucault και Walter Benjamin. Έχει συγγράψει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα: «La Potenza del pensiero», Neri Pozza, Vicenza 2005· «Homo Sacer», Einaudi, Torino 1995· «Mezzi senza fine. Note sulla politica», Bollati Boringhieri, Torino 1996· Quel che resta di Auschwitz, Bollati Boringhieri, Torino 1998· Il Tempo che resta. Un commento alla Lettera ai Romani, Bollati Boringhieri, Torino 2000· «L’aperto, L’uomo e l’animale», Bollati Boringhieri, Torino 2002· «Profanazioni, Nottetempo», Roma 2005· με τον G. Deleuze το «Bartleby, la formula della creazione», Quodlibet, Macerata 1993, και πρόσφατα το «Il Regno e la Gloria. Per una genealogia teologica dell’economia e del governo», Neri Pozza, 2007.

Συγγραφέας : Agamben Giorgio
Μεταφραστής : Τσιαμούρας Παναγιώτης
Επιμελητής : Σταυρακάκης Γιάννης
Εκδότης : Scripta
Έτος έκδοσης : 2005
ISBN : 960-7909-65-8
Σελίδες : 321
Σχήμα : 21χ14
Κατηγορίες : Πολιτικές επιστήμες, Ανθρώπινα δικαιώματα, Πολιτική επιστήμη – Φιλοσοφία και θεωρία, Κράτος
Σειρές : Πολιτισμική Θεωρία – Κριτική

Τιμή σε ιστοσελίδες: 14.94 €

Όλες οι πληροφορίες σε αυτή τη σελίδα προέρχονται από το χώρο αποκλειστικά για πληροφορίες www.public.gr και dioptra.gr ιστοσελίδα μας με αυτό το βιβλίο.