Ιστορία της Εκκλησίας Αντιοχείας

Περιγραφή
Περιεχόμενα:
Περίοδος Πρώτη:
Αρχαία Ιστορία της Εκκλησίας Αντιοχείας (35-451)
– Η Εκκλησία Αντιοχείας κατά τους τρεις πρώτους αιώνας
– Αρειανισμός και Εκκλησία Αντιοχείας
– Νεστοριανισμός και Μονοφυσιτισμός εν τη Εκκλησία Αντιοχείας
Περίοδος Δευτέρα:
Μέση Ιστορία της Εκκλησίας Αντιοχείας (451-1517)
– Η εκ μονοφυσιτισμού διαίρεσις της Εκκλησίας Αντιοχείας
– Εσωτερική ζωή της Εκκλησίας Αντιοχείας από των αρχών του δ΄ μέχρι τέλους του στ΄ αιώνος
– Η Εκκλησία Αντιοχείας επί της πρώτης αραβοκρατίας εν Συρία
– Η Εκκλησία Αντιοχείας επί της παλινορθώσεως της ελληνικής κυριαρχίας εν Συρία (969-1084)
– Η Εκκλησία Αντιοχείας επί της εν Συρία κυριαρχίας των Σελτζουκιδών, των Φράγκων και των Μαμελούκων (1084-1517)
Περίοδος Τρίτη
Νέα Ιστορία της Εκκλησίας Αντιοχείας (1517-1935)
– Ανασυγκρότησις της Εκκλησίας Αντιοχείας
– Νέαι διαιρέσεις εν τη εκκλησία ΑντιοχείαςΟ Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος Α΄ ή Χρυσόστομος Παπαδόπουλος (Μάδυτος Ανατολικής Θράκης, 1868 – Αθήνα, 22 Οκτωβρίου 1938) ήταν Έλληνας θεολόγος, θρησκευτικός ιεράρχης και ακαδημαϊκός.
Ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος ξεκίνησε την ιερατική του σταδιοδρομία σπουδάζοντας στην Ιωακείμειο Ιερατική Σχολή της Κωνσταντινούπολης. Κατόπιν συνέχισε τις σπουδές του στην Σχολή του Σταυρού στην Ιερουσαλήμ, στην Ευαγγελική Σχολή της Σμύρνης, στην Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και στις θεολογικές ακαδημίες του Κιέβου και της Πετρούπολης, όπου και αναγορεύτηκε διδάκτορας.
Διετέλεσε καθηγητής στην Θεολογική Σχολή του Σταυρού Ιεροσολύμων (1895), προϊστάμενος του Ιερού Ναού της Ευαγγελιστρίας στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, διευθυντής στην Ριζάρειο Σχολή της Αθήνας (1911) και καθηγητής της εκκλησιαστικής ιστορίας στην Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (1914-1923).
Στις 23 Φεβρουαρίου 1923, εξελέγη Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, θέση στην οποία παρέμεινε μέχρι τον θάνατό του (1938). Το 1926 διορίσθηκε μέλος της νεοσύστατης Ακαδημίας Αθηνών.
Ένα από τα θέματα που αντιμετώπισε ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Α΄ ήταν η αλλαγή του ημερολογίου από το ιουλιανό (παλαιό) στο γρηγοριανό. Πριν εκλεγεί Αρχιεπίσκοπος, είχε ταχθεί υπέρ της πλήρους αλλαγής συμπεριλαμβανομένης και της αλλαγής για τον υπολογισμό του Πάσχα. Αργότερα, με την ανάδειξή του στον αρχιεπισκοπικό θρόνο, τάχθηκε υπέρ της αλλαγής του ημερολογίου.
Επίσης επί των ημερών του Αρχιεπισκόπου Χρυσόστομου (1928), η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος και η Πατριαρχική Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου ενέκριναν την επέκταση των διοικητικών δικαιωμάτων της Εκκλησίας της Ελλάδος στις «Νέες Χώρες», δηλ. στα εδάφη που προσαρτήθηκαν στο ελληνικό κράτος μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους.

Συγγραφέας: Χρυσόστομος Α. Παπαδόπουλος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος
Εκδότης: Πουρναράς Π. Σ.
Έτος έκδοσης: 2011
ISBN: 960-242-461-3
Σελίδες: 1136
Σχήμα: 25χ18
Κατηγορίες: Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία , Εκκλησιαστική ιστορία

Τιμή σε ιστοσελίδες: 54.69 €