Ο χώρος της σκηνής και η γεωγραφία του σύγχρονου κόσμου στη δραματουργία του Βernard – Marie Koltes

Περιγραφή
O Μπερνάρ – Μαρί Κολτές συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους θεατρικούς συγγραφείς της γενιάς του 1980. Στο έργο του ενσωματώνονται οι διαφορετικές τάσεις που καθόρισαν την εξέλιξη της μεταπολεμικής γαλλικής δραματουργίας, αλλά και τα στοιχεία που κληροδότησαν οι πειραματισμοί και οι κατευθύνσεις της γαλλικής θεατρικής πρακτικής μετά το 1968.
Η μελέτη αυτή επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο ο Κολτές διαμορφώνει τη δραματουργική του αισθητική για να σκιαγραφήσει τη σύγχρονη κοινωνική και πολιτισμική γεωγραφία. Κεντρικός άξονας στην ανάγνωση του θεατρικού του έργου είναι οι έννοιες του χώρου, της μετακίνησης και της ετερότητας, που διαμόρφωσαν σε μεγάλο βαθμό την προσωπική διαδρομή του συγγραφέα και καθόρισαν την εξέλιξη της δραματουργίας του. Η διερεύνηση του τρόπου που ο Κολτές ανέπτυξε την ιδιαίτερη αντίληψή του για το χώρο και την ετερότητα εστιάζεται στην επιθυμία ως κινητήρια δύναμη των προσωπικών και φανταστικών αφηγήσεων αλλά και των πραγματικών ή φανταστικών μετακινήσεών του. Η έννοια της επιθυμίας συνδυάζεται με τις έννοιες του «ενδιάμεσου» χώρου και των «οριακών» τοπίων, δηλαδή των σημείων εκείνων μεταξύ του ανοίκειου και του οικείου, του προσωπικού και του πολιτικού, της ατομικής ιστορίας και της Ιστορίας, τα οποία κυριαρχούν στο φανταστικό σύμπαν των έργων του. Οι έννοιες αυτές εξετάζονται στο πλαίσιο του προβληματισμού που αναπτύσσεται στο πεδίο της σύγχρονης θεωρητικής κριτικής. Η ερμηνευτική αυτή απόπειρα συμβάλλει στη βαθύτερη κατανόηση της πολιτικής διάστασης που χαρακτηρίζει το θεατρικό έργο του Κολτές, μιας διάστασης που, αν και παραμένει υπαινικτική, μεταφορική ή έμμεση, προσδιορίζει αναμφίβολα το στίγμα του έργου του.Η Λίνα Ρόζη γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με μεταπτυχιακή ειδίκευση στις Θεατρικές Σπουδές (University of Essex) και τις Πολιτισμικές Σπουδές (The Open University) και διδακτορικό τίτλο στις Θεατρικές Σπουδές (Royal Holloway College,
University of London). Η διδακτορική της διατριβή έχει θέμα την πολιτική διάσταση της δραματουργίας του «Παραλόγου» («The evolution of a subversive parole in the plays of Arthur Adamov, Eugene Ionesco and Jean Genet», «Η ανάπτυξη ενός ανατρεπτικού λόγου στα θεατρικά έργα των Αρτύρ Ανταμώφ, Ευγένιου Ιονέσκο και Ζαν Ζενέ»).
Είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Το ερευνητικό και διδακτικό της έργο στρέφεται γύρω από τη θεωρία και την ερμηνεία του θεάτρου του 20ού αιώνα και ειδικότερα γύρω από τα μοντέλα ανάλυσης του θεατρικού φαινομένου που προέρχονται από διαφορετικά πεδία της θεωρητικής κριτικής (μεταδομισμός, ψυχανάλυση, πολιτισμικές σπουδές, μετααποικιακή θεωρία). Οι δημοσιεύσεις της περιλαμβάνουν μελέτες για τη σύγχρονη ελληνική δραματουργία (Βασίλης Ζιώγας, Παύλος Μάτεσις, Ιάκωβος Καμπανέλλης, Άκης Δήμου) και τη σύγχρονη γαλλόφωνη δραματουργία (Jean Genet, Samuel Beckett, Helene Cixous).

Συγγραφέας : Ρόζη Λίνα
Υπεύθυνος Σειράς : Κονδυλάκη Δήμητρα
Εκδότης : Νεφέλη
Έτος έκδοσης : 2011
ISBN : 960-211-989-6
Σελίδες : 284
Σχήμα : 24χ17
Κατηγορίες : Γαλλικά θεατρικά έργα – Ερμηνεία και κριτική
Σειρές : Θέατρο: Τέχνη – Κοινωνία – Πολιτική

Τιμή σε ιστοσελίδες: 14.84 €

Όλες οι πληροφορίες σε αυτή τη σελίδα προέρχονται από το χώρο αποκλειστικά για πληροφορίες www.public.gr και dioptra.gr ιστοσελίδα μας με αυτό το βιβλίο.