Ο Λόγος στην ιστορία

Περιγραφή
«Η παγκόσμια ιστορία είναι η πρόοδος στη συνείδηση της ελευθερίας…
Η εφαρμογή της αρχής της ελευθερίας στην πραγματικότητα… αποτελεί τη μακρά πορεία που καλείται ιστορία.»
Κανένα κείμενο του Χέγκελ δεν έχει διαβαστεί τόσο πολύ και με τόσο διαφορετικούς τρόπους όσο η «Εισαγωγή στη Φιλοσοφία της ιστορίας». Επιδίωξη του κειμένου είναι ο προσδιορισμός της φιλοσοφικής πραγμάτευσης της ιστορίας, δηλαδή μιας ιστορικής θεώρησης που δεν αναλώνεται στις λεπτομέρειες και δεν διολισθαίνει στον κατακερματισμό, αλλά αναζητεί την ενότητα και το νόημα της παγκόσμιας ιστορίας. Η ιστορία προβάλλει εδώ ως πρόοδος στη συνείδηση και πραγμάτωση της αρχής της ελευθερίας. Η εγελιανή ερμηνευτική της ιστορίας δεν βλέπει τη σκηνή της παγκόσμιας ιστορίας ως πεδίο κυριαρχίας του κακού, του πόνου και της καταστροφής αλλά ως ορίζοντα νοήματος: Κατανοούμε την ιστορία μόνο αν αναζητήσουμε και ανακαλύψουμε το λόγο που την εξουσιάζει.
Η παρούσα έκδοση περιέχει μια έγκυρη απόδοση του κειμένου στην ελληνική. Τα προλεγόμενα εισάγουν τον αναγνώστη σε πτυχές της εγελιανής φιλοσοφίας και ειδικότερα της φιλοσοφίας της ιστορίας, ενώ τα ερμηνευτικά σχόλια διαλέγονται στοχαστικά με το κείμενο, διευκολύνοντας τη μελέτη και την κατανόησή του.Georg Wilhelm Friedrich Hegel (1770-1831). Στην ελληνική βιβλιογραφία αναφέρεται και ως Έγελος. Γεννήθηκε στη Στουτγκάρδη και σπούδασε στο Τύμπινγκεν Φιλοσοφία και Θεολογία (1788-93). Το 1802 έγινε λέκτορας στο Πανεπιστήμιο της Γένα, όπου συνέγραψε το πρώτο σημαντικό έργο του «Φαινομενολογία του πνεύματος» (1807). Ως συντάκτης εφημερίδας στο Bamberg και ως διευθυντής Γυμνασίου στη Νυρεμβέργη έγραψε το δεύτερο σημαντικό βιβλίο του «Η επιστήμη της λογικής» (1812-16). Το 1816 έγινε ο Χέγκελ καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης και το 1818 του Βερολίνου. Το 1830 έγινε πρύτανης αυτού του Πανεπιστημίου. Στο Βερολίνο ανέπτυξε ο Χέγκελ τη μεγαλύτερη φιλοσοφική δράση του, κυρίω μέσω των πανεπιστημιακών παραδόσεων, χαρακτηριζόμενος συχνά ως «πρωσικός κρατικός φιλόσοφος». Με το (εγελιανό) φιλοσοφικό του σύστημα, το οποίο ονομάστηκε «απόλυτος ιδεαλισμός» και ολοκληρώνει την ιδεαλιστική φιλοσοφία, συνεχίζει ο Χέγκελ τον προβληματισμό τού Καντ, δέχεται ότι το πνεύμα ταυτίζεται με το απόλυτο και διαιρείται σε τρία μέρη, τη λογική, τη φιλοσοφία της φύσης και τη φιλοσοφία του πνεύματος. Τα τρία αυτά μέρη του συστήματος αντιπροσωπεύουν τις τρεις διαλεκτικές βαθμίδες της θέσης, της άρνησης και τις σύνθεσης.

Συγγραφέας : Hegel Georg Wilhelm Friedrich 1770-1831
Μεταφραστής : Θανασάς Παναγιώτης Κ.
Εκδότης : Μεταίχμιο
Έτος έκδοσης : 2006
ISBN : 960-455-062-4
Σελίδες : 363
Σχήμα : 24χ17
Κατηγορίες : Φιλοσοφία, Νεότερη, Ιστορία – Φιλοσοφία και θεωρία , Φιλοσοφία – Θεωρία, Hegel, Georg Wilhelm Friedrich, 1770-1831

Τιμή σε ιστοσελίδες: 20.40 €

Όλες οι πληροφορίες σε αυτή τη σελίδα προέρχονται από το χώρο αποκλειστικά για πληροφορίες www.public.gr και dioptra.gr ιστοσελίδα μας με αυτό το βιβλίο.