Αριστοτέλης: Έργα

Περιγραφή

Τα Μικρά φυσικά συνιστούν (μαζί με το Περί ψυχής) μια επιστημονική θεώρηση της σχέσης του σώματος με την ψυχή. Ανατρέχοντας στις επιλογές αξιόλογων σχολιαστών -από τον Αλέξανδρο τον Αφροδισιέα, τον Μιχαήλ τον Εφέσιο και τον Θωμά τον Ακινάτη μέχρι τον George R. T. Ross (1973), τον Richard Sorabji και τον David Gallop- μπορεί κανείς εύκολα να διαπιστώσει ότι το ερμηνευτικό ενδιαφέρον στρέφεται περισσότερο στο Περί αισθήσεως και αισθητών και το Περί μνήμης και αναμνήσεως και λιγότερο στα υπόλοιπα πέντε έργα της συλλογής, από τα οποία ωστόσο ξεχωρίζουν εκείνα που έχουν ως θεματικό πυρήνα τον ύπνο. Με αυτά τα δεδομένα, η εκτενώς σχολιασμένη έκδοση του συνόλου των εν λόγω πραγματειών από τον William D. Ross, (W. D. Ross, Aristotle, Parva Naturalia, a revised text with introduction and commentary, Οξφόρδη 1955) (εξίσου χρήσιμη είναι και η έκδοση του Rene Mugnier) σε συνδυασμό με την ακριβέστερα μεταφρασμένη αλλά λιγότερο σχολιασμένη εκδοχή των John I. Beare και George R. T. Ross (J. I. Beare και G.R.T. Ross, The Parva Naturalia, Οξφόρδη 1908) αποτελεί ίσως την ασφαλέστερη βάση για κάθε νέα ερμηνευτική προσπάθεια, όπως η παρούσα, που φιλοδοξεί να παρακολουθήσει και να μεταδώσει -χωρίς να προδώσει- την αριστοτελική σκέψη. Το αρχαίο κείμενο που χρησιμοποιείται στην παρούσα εργασία είναι αυτό που εξέδωσε ο W. D. Ross (όπου υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις, εξηγούνται στις υποσημειώσεις). Η μετάφρασή του και ο σχολιασμός βελτιώθηκαν στο πλαίσιο του διαρκούς σεμιναρίου για την έκδοση των αριστοτελικών έργων. Οφείλω λοιπόν να ευχαριστήσω θερμά όλους τους συνεργάτες και ιδιαίτερα τους δασκάλους Βασίλη Κάλφα και Παντελή Μπασάκο για την ουσιαστική τους καθοδήγηση, αλλά και τον Γεράσιμο Κουζέλη και την Αρετή Μπουκάλα για την απαράμιλλη συμπαράστασή τους.

Ο Αριστοτέλης ένας απο τους μεγαλύτερους Έλληνες φιλοσόφους, ερευνητές και διανοητές, γεννήθηκε στα Στάγειρα της Χαλκιδικής απ’ το γιατρό Νικόμαχο και τη Φαιστίδα το 385 π.Χ. Ακολούθησε το χρησμό του Μαντείου των Δελφών -του Πυθοί θεού χρήσαντος αυτώ φιλοσοφείν Αθήνησι- σπούδασε φιλοσοφία υπό τον Πλάτωνα στην Αθήνα και δίδαξε στην Ακαδημία (367 – 384 π.Χ.). Το 348 π.Χ., μετά το θάνατο του Πλάτωνα, πήγε μαζί με τον Ξενοκράτη στον Άσσο της Μικράς Ασίας και δίδαξε φιλολσοφία και επιστημονικά μαθήματα σε ευρύ κύκλο ακροατών. Το 345 π.Χ. ίσως ύστερα από πρόσκληση του Θεοφράστου, εγκαταστάθηκε στη Μυτιλήνη και έμεινε εκεί διδάσκων μέχρι το 342 π.Χ., που ο Φίλιππος του ανέθεσε τη διαπαιδαγώγηση του δεκατριετούς τότε Αλεξάνδρου.
Το 336 π.Χ., μετά το θάνατο του Φιλίππου, επανήλθε στην Αθήνα και το 335 π.Χ., ίδρυσε μεταξύ Λυκαβηττού και Ιλισσού το «Λύκειο» που εκλήθη και «περίπατος» λόγω των πολλών στοών του Μεγάρου. Το 323 π.Χ., μετά το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, απεσύρθη στην Χαλκίδα, την πατρίδα της μητέρας του, όπου και πέθανε από στομαχικό νόσημα το 322 π.Χ. Τα περισσότερα έργα του Αριστοτέλη έχουν απωλεσθεί. Αυτά που έχουν διασωθεί διακρίνονται σε λογικά, φυσικά, βιολογικά, ψυχολογικά, μεταφυσικά, ηθικά, πολιτικά, τεχνολογικά και προβλήματα.

Συγγραφέας : Αριστοτέλης 385-322 π.Χ.
Μεταφραστής : Γεωργούλας Ηλίας Ν.
Επιμελητής : Γεωργούλας Ηλίας Ν.
Εκδότης : Νήσος
Έτος έκδοσης : 2014
ISBN : 960-953-592-2
Σελίδες : 348
Σχήμα : 24×17
Κατηγορίες : Αριστοτελική φιλοσοφία

Τιμή σε ιστοσελίδες: 17.76 €

Όλες οι πληροφορίες σε αυτή τη σελίδα προέρχονται από το χώρο αποκλειστικά για πληροφορίες www.public.gr και dioptra.gr ιστοσελίδα μας με αυτό το βιβλίο.