Από το πουθενά

Περιγραφή
Ένας άντρας και µια γυναίκα συναντώνται επί µια δεκαετία, στο ίδιο πάντα δωµάτιο, τις ίδιες πάντα µέρες, την ίδια πάντα ώρα, κάθονται διαγωνίως απέναντι σε δυο όµοιες πολυθρόνες και συνοµιλούν. Η σχέση αναλυόµενου – αναλυτή απλώς σχεδιάζει το ψυχικό και χρονικό πλαίσιο εντός του οποίου κινούνται ιστορίες, στιχοµυθίες, παραµιλητά, σπαράγµατα ζωής αντληµένα από τα µήκη και τα πλάτη του κόσµου, από τη σκηνογραφία του ονείρου, από το καταχωνιασµένο ηµερολόγιο µιας διασπασµένης συνείδησης.
Ένα ανάλαφρα σκοτεινό µυθιστόρηµα αρθρωµένο σε δέκα κεφάλαια, δέκα ψυχαναλυτικές συνεδρίες, δέκα παράπλευρες, αναπάντεχες περιπλανήσεις.
Ο συγγραφέας, µέσα από ένα ψηφιδωτό θεατρικών και κινηµατογραφικών σκηνών, επινοεί µια πολυσυλλεκτική πρόζα που σπειροειδώς µας µεταφέρει από το πουθενά του εαυτού στο οπουδήποτε του κόσµου και στο παντού της αφήγησης.
Εν τέλει, το ψυχαναλυτικό δωµάτιο γίνεται ιπτάµενο χαλί και πετάει πάνω από έναν θρυµµατισµένο κόσµο ή, λιγότερο φαντασµαγορικά, αυτός ο κόσµος εµπλέκεται στα όρια µιας ανήσυχης συζήτησης, µιας ανήσυχης µνήµης, µιας ανήσυχης φωνής;Ο Μισέλ Φάις, εβραϊκής καταγωγής από την πλευρά του πατέρα, γεννήθηκε στην Κομοτηνή την Πρωταπριλιά του 1957. Σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάζεται στη “Βιβλιοθήκη” της Ελευθεροτυπίας, διδάσκει Δημιουργική Γραφή στο Ε.ΚΕ.ΒΙ. και επιμελείται λογοτεχνικές σειρές (Εκδόσεις Πατάκη). Το μυθιστόρημα “Αυτοβιογραφία ενός βιβλίου” (Καστανιώτης, 1994· Πατάκης, 2005) μεταφράστηκε στα γαλλικά (Hatier, 1996) και δραματοποιήθηκε από τον Θοδωρή Γκόνη (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής και Πάτρας, 1995). Η συλλογή διηγημάτων “Απ’ το ίδιο ποτήρι και άλλες ιστορίες” (Καστανιώτης, 1999) τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος 2000. Με το αφήγημα “Aegypius monachus” (Καστανιώτης, 2001) ολοκληρώνεται μια άτυπη τριλογία. Διηγήματά του έχουν μεταφραστεί, για περιοδικά και ανθολογίες, στα αγγλικά, στα γερμανικά, στα τσέχικα και στα βουλγάρικα. Η ενασχόλησή του με τον Τζούλιο Καΐμη εντοπίζεται στα βιβλία: “Ελληνικά τοπία” (Γαβριηλίδης, 1993), “Τζούλιο Καΐμη, ένας αποσιωπημένος: μαρτυρίες και κρίσεις· επιλογή από άρθρα (1928-1976)· ζωγραφικό έργο” (Γαβριηλίδης, 1994), “Σάνταγκα ή οι έξι κανόνες της ζωγραφικής· Το σπίτι του Ροδάκη στην Αίγινα· Ο άτυχος γάμος” (Ακρίτας, 1997), “Το μέλι και η στάχτη του Θεού” (Πατάκης, 2002). Το 1994 μετέφρασε το “Χαϊκού για τη βροχή, το χιόνι, τον άνεμο, τον ήλιο και το φεγγάρι” (Μπάστας-Πλέσσας) σε εικονογράφηση του Χρόνη Μπότσογλου. Το 1996 κυκλοφόρησε το φωτογραφικό του λεύκωμα “Ύστερο βλέμμα” (Πατάκης), όπου 44 συγγραφείς και καλλιτέχνες σχολιάζουν ταφικές φωτογραφίες. Το 1998 επιμελήθηκε, για το Υπουργείο Πολιτισμού, το ηχητικό αρχείο “Φωνές της γραφής”, αποτυπώνοντας σε δίσκους ακτίνας 32 πεζογράφους και ποιητές. Έργα του δραματοποιήθηκαν επί σκηνής: “Πέστροφα Δουνάβεως” (Φεστιβάλ Φιλίππων, 2010, σκην. Λίλλυ Μελεμέ)· “Το κίτρινο σκυλί” (Από Μηχανής Θέατρο, 2009, σκην. Λ. Μελεμέ)· “Ελληνική αϋπνία” (Θέατρο Εμπρός, 2006, σκην. Ρούλα Πατεράκη)· “Η πόλη στα γόνατα” (Θέατρο Αμόρε-Δοκιμές, 2006, σκην. Θάνος Αναστόπουλος)· “Ανδρόγυνα” (“Μονόλογοι Πολιτιστικής Ολυμπιάδας”, Θέατρο Μεταξουργείο, 2003, σκην. Περικλής Χούρσογλου)· “Αυτοβιογραφία ενός βιβλίου” (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής, 1995, σκην. Θοδωρής Γκόνης). Πραγματοποίησε δύο ατομικές εκθέσεις φωτογραφίας (“Ύστερο βλέμμα”, 1996, “Η πόλη στα γόνατα”, 2002), έλαβε μέρος σε ομαδικές, ενώ συμμετείχε στη Photosynkyria (Θεσσαλονίκη, 2003). Συνεργάστηκε με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο στο σενάριο της νέας κινηματογραφικής τριλογίας του και με τον Νίκο Παναγιωτόπουλο στην ταινία “Αθήνα-Κωνσταντινούπολη”, 2008.
(φωτογραφία: Αλεξία Καλτσίκη)

Συγγραφέας: Φάις Μισέλ
Εκδότης: Εκδόσεις Πατάκη
Έτος έκδοσης: 2015
ISBN: 960-16-6450-5
Σελίδες: 211
Σχήμα: 21χ14
Κατηγορίες: Νεοελληνική πεζογραφία – Μυθιστόρημα
Σειρές: Σύγχρονη Ελληνική Λογοτεχνία, Πεζογραφία

Τιμή σε ιστοσελίδες: 10.35 €